سی پنل یار، آموزش کار با سی پنل

آموزش های کامل کار با سی پنل

فعال کردن ورود دو مرحله ای سی پنل Two-Factor Authentication

828بازدید
()

نحوه فعال کردن ورود دو مرحله ای سی پنل

از آنجا که اطلاعات مربوط به حساب cPanel و سایت شما بسیار مهم است ، افزودن احراز هویت دو عاملی (2FA) به آن می تواند مفید باشد.

و تا حدودی امنیت سی پنل شما را بیشتر کند.

به طور خلاصه ، این یکی از راه های افزایش امنیت سی پنل فعال کردن ورود دو مرحله ای است.

شما می توانید از نرم افزار برای ایجاد گذرواژه یکبار مصرف (TOTP) استفاده کنید ، که به شما یک کد جداگانه می دهد که باید قبل از دسترسی به سی پنل  وارد کنید.

احراز هویت دو عاملی (2FA) چیست؟
احراز هویت دو مرحله ای با افزودن مرحله دوم به ورود شما ، یک لایه امنیتی اضافی به حساب cPanel شما می افزاید.

علاوه بر چیزی که می دانید (یعنی گذرواژه فعلی شما) چیزی را که به عنوان عامل دوم شناخته می شود – بر اساس چیزی که در اختیار دارید – اضافه می کند که در این مورد یک برنامه روی تلفن همراه یا دسکتاپ شما خواهد بود.

از آنجایی که هر دو باید وارد سیستم شوند ، حتی اگر مهاجم رمز عبور شما را داشته باشد ، نمی تواند به حساب شما دسترسی پیدا کند مگر اینکه تلفن یا برنامه احراز هویت شما را نیز در اختیار داشته باشد.

چرا احراز هویت دو عاملی ضروری است؟

هنگامی که دستگاه های تلفن همراه یا رایانه ها به سرقت می روند یا آلوده به بدافزار می شوند – یا هنگامی که از شبکه های ناامن برای بازیابی رمزهای عبور از طریق ایمیل استفاده می شود ، گذرواژه ها به خطر می افتد. اغلب می توان آنها را حدس زد ، معمولاً اغلب تغییر نمی کنند و با وجود توصیه های دیگر ، بسیاری از ما رمزهای عبور مورد علاقه خود را داریم که برای بیش از یک مورد استفاده می کنیم. بنابراین 2FA به شما امنیت بیشتری می دهد زیرا گذرواژه شما دیگر به حساب شما اجازه دسترسی نمی دهد

مرحله 1. فعال کردن احراز هویت دو مرحله ای در cPanel

اول باید روی موبایل خود نرم افزار ورود دو مرحله ای گوگل را نصب کنید. برای این منظور به لینک زیر مراجلعه نماید

دانلود نرم افزار Google Authenticator

بعد از نصب باید در سی پنل تنظیمات لازم انجام شود.

پس از ورود به حساب cPanel خود ، ابزار احراز هویت دو مرحله ای را باز کنید. سپس ، روی دکمه Set Up Two-Factor Authentication کلیک کنید.

مرحله 1. فعال کردن احراز هویت دو مرحله ای در cPanel

 

اکنون برنامه Google Authenticator‏ خود را باز کنید. از آنجا می توانید کد QR را اسکن کنید یا کلید را به صورت دستی وارد کنید.

پس از اسکن ، باید توکن شش رقمی را که در برنامه Google Authenticator‏ شما ظاهر می شود وارد کنید. سپس روی Configure Two-Factor Authentication کلیک کنید.

مرحله 2. ورود مجدد به cPanel

پس از کلیک بر روی بازگشت ، شما را به پنجره ورود به سیستم هدایت می کند. شما باید توکن شش رقمی موجود در برنامه Google Authenticator‏ خود را وارد کنید. شما باید هر بار که می خواهید وارد سیستم شوید این کار را انجام دهید.

 

اکنون ، شما با موفقیت یک لایه امنیتی اضافی ایجاد کرده اید ، و شما را بسیار امن تر می کند ، حتی اگر شخصی غیر مجاز رمز عبور حساب شما را داشته باشد. قادر به ورود به سی پنل شما نخواهد بود.

 

 

احراز هویت دو مرحله ای را حذف کنید
با کلیک بر روی دکمه Remove Two-Factor Authentication حذف را تأیید می کند و 2FA غیرفعال می شود.

ایجاد کد 2FA یا استفاده از کد پشتیبان امکان پذیر نیست
اگر نمی توانید کد 2FA ایجاد کنید – شاید تلفن خود را تغییر داده اید یا دیگر به 2FA دسترسی ندارید – و به کد پشتیبان خود دسترسی ندارید ، باید با پشتیبانی هاستینگ خود تماس بگیرید و شناسه مورد نیاز را ارائه دهید. تا وورد دو مرحله ای را برای شما غیرفعال کنند.

 

این پست چقدر مفید بود؟

لطفا به مطلب امتیاز دهید

امتیاز / 5. تعداد رای:

تاکنون کسی امتیاز نداده است! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهد.

پاسخ دهید