سی پنل یار، آموزش کار با سی پنل

آموزش های کامل کار با سی پنل

آموزش ورود به سی پنل – آموزش خروج از سی پنل

490بازدید
()

شما بعد از خرید هاست سی پنل اطلاعات ورود به سی پنل را در ایمیل خود دریافت میکنید.

برای ورود به سی پنل میتوانید مطابق آموزش زیر اقدام نمایید.

آموزش اول: ورود به سی پنل

 

آموزش ورود به سی پنل بخش اول لینک ورود:

 

1-ورود از طریق آی پی هاست

اگر آی پی هاست را در اختیار دارید میتوانید از طریق آی پی وارد شوید. برای ورود با آی پی از یکی از لینک های زیر استفاده نمایید:
http://ip:2082

https://ip:2083

http://ip/cpanel

ip= آی پی هاست شما

 

2-ورود از طریق دامنه

علاوه بر آی پی شما از طریق دامنه هم میتوانید وارد سی پنل شوید. برای ورود به دامنه باید صبر کنید تا دامنه روی هاست ست شده و زمانی که دامنه را باز کردید و بالا اومد میتوانید از طریق آموزش زیر وارد شوید:
http://domain.ir:2082

https://domain.ir:2083

http://domain.ir/cpanel

domain.ir= دامنه شما

 

آموزش ورود به سی پنل بخش دوم:

بعد از اینکه با یکی از روش های بالا به صفحه لاگین سی پنل وارد شدید رمز و نام کاربری که برای شما ارسال شده را در بخش های مربوطه مطابق آموزش زیر وارد کنید:

 

 

 

آموزش دوم خروج از سی پنل

برای خروج از سی پنل از سمت راست بالای سی پنل میتوانید روی دکمه LOGOUT کلیک کنید.

ویژگی های سی پنل

 

cPanel دارای ویژگی هایی است که مدیریت سایت و فایل های شما و همچنین نصب و راه اندازی سایت شما را آسان تر می کند. برخی از ویژگی های موجود در حساب cPanel شما عبارتند از:

File Manager

در بخش File Manager به راحتی به همه پوشه ها، تصاویر و فایلهای خود دسترسی پیدا کنید. از File Manager برای افزودن یک پوشه و همچنین انجام تعدادی از اقدامات روی پرونده های خود از جمله کپی ، آپلود، حذف ، بازیابی ، تغییر نام و ویرایش استفاده کنید! همچنین از بخش Disk Usage میتوانید استفاده کرده و ببینید که چه مقدار فضا در حساب شما و در چه بخش هایی استفاده شده و چه مقدار فضا باقی مانده است!

Domains 

همه دامنه های خود را در cPanel مدیریت کنید. رابط کاربری cPanel کار را آسان می کند! فقط برخی از ویژگی های مدیریت دامنه که می توانید پیدا کنید شامل ریدایرکت اجباری HTTPS ، ایجاد آدرس ایمیل برای دامنه ، استفاده از ناشر سایت cPanel برای طراحی وب سایت جدید و …

Email 

تمام ایمیل های مرتبط با حساب خود را مستقیماً در cPanel ایجاد و مدیریت کنید! می توانید درصد خاصی از فضای دیسک را برای هر حساب اختصاص دهید و میزان استفاده از هر آدرس را پیگیری کنید. همچنین می توانید هر حساب ایمیل را از داخل cPanel بررسی کنید. هر زمان که لازم بود می توانید برای هر آدرس ایمیل گذرواژه های جدیدی تنظیم کنید.

Databases

نیازی نیست که مدیر سیستم یا توسعه دهنده وب باشید تا بتوانید پایگاه های داده خود را مدیریت کنید. cPanel تعدادی گزینه برای ارائه اعتبار ، به روز رسانی ، ویرایش و حذف پایگاه های داده ارائه می دهد.

Statistics 

همه فعالیت های انجام شده در حساب و وب سایت های خود را با ویژگی های داخلی مانند Awstats ، آمارهای آنالوگ و Webalizer پیگیری کنید!

FTP 

به دنبال راهی آسان و مطمئن برای انتقال فایل ها به حساب میزبانی خود هستید. راه اندازی FTP در cPanel بسیار راحت است!

این پست چقدر مفید بود؟

لطفا به مطلب امتیاز دهید

امتیاز / 5. تعداد رای:

تاکنون کسی امتیاز نداده است! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهد.

پاسخ دهید