سی پنل یار، آموزش کار با سی پنل

آموزش های کامل کار با سی پنل

آموزش کار با فایل منیجر سی پنل File Manager

430بازدید
()

آموزش کار با فایل منیجر سی پنل به صورت کامل

فایل منیجر سی پنل چیست؟ File Manager

File Manager ابزاری است که برای مدیریت اولیه فایل ها برای cPanel خود نیاز دارید. علاوه بر آپلود و استخراج فایل ها ، می توانید از آن برای ایجاد فایل و پوشه و تنظیم سطح دسترسی فایل ها و غیره نیز استفاده کنید.

به عبارت دیگر ، فایل منیجر یک عملکرد مشابه با یک سرویس  FTP دارد ، اگرچه به اندازه قوی نیست. اما عملکرد مشابه ای دارد.

مرحله 1. نحوه یافتن فایل منیجر

پس از ورود به cPanel خود ، باید File Manager را پیدا کنید. فایل منیجر در قسمت Files قرار دارد. یا ، همچنین می توانید آن را با جستجو در کادر بالای سی پنل و وارد کردن عبارت File Manager جستجو کنید.

 

هنگامی که فایل منیجر را باز می کنید ، به پنجره جدیدی هدایت می شوید که گزینه های مدیریت را به همراه فهرست پوشه ها و فایل هایی که وب سایت شما دارد به شما نشان می دهد.

توجه: از اینجا به بعد ما فقط با پوشه public_html کار خواهیم کرد. تمام پوشه های باقی مانده عمدتا توسط سیستم مورد نیاز هستند تا اطمینان حاصل شود که سرویس cPanel به درستی کار می کند.

مرحله 2. نحوه حرکت در مدیریت فایل

اول از همه ، یک قسمت پنجره وجود دارد که یک لیست پوشه در سمت چپ و محتویات یک پوشه در سمت راست به شما نشان می دهد. با کلیک روی پوشه مناسب می توانید به پوشه ای بروید. به عنوان مثال ، با کلیک روی پوشه public_html محتوای آن-.well-known، cgi-bin، robots.txt و غیره به شما نشان داده می شود.

 

روش دیگر ، همچنین می توانید با نوشتن مسیر نام کامل و کلیک روی گزینه Go از ویژگی جستجوی پیشرفته ، به پوشه خاصی بروید.

چندین عملکرد در دسترس است:

Home – وقتی روی آن کلیک می کنید ، پوشه Home و محتوای آن را به شما نشان می دهد.

Up One Level – از پوشه فعلی شما یک پوشه بالاتر می رود. به عنوان مثال ، هنگامی که در پوشه cgi-bin هستید و روی این مورد کلیک می کنید ، آن را به پوشه public_html باز می گرداند ، که سطح بالاتری از پوشه cgi-bin است

Back/Forward – تقریباً مشابه عملکرد برگشت/جلو در مرورگر شما عمل می کند.

Reload – صفحه را برای نمایش تغییرات ایجاد شده رفرش می کنید.

Select/Unselect All – برای انتخاب یا حذف انتخاب فایل ها یا پوشه ها.

View Trash – پوشه حذف شده ها را نشان می دهد که همه فایل های حذف شده در آن قرار دارند.

Empty Trash – برای پاک کردن پوشه حذف شده ها. فقط می توانید از این ویژگی در پوشه حذف شده ها استفاده کنید.

مرحله 3. استفاده از ویژگی های مدیریت فایل

پس از یادگیری ناوبری ، نکته مهم بعدی آشنایی با ویژگی های مدیریت فایل است. یک نوار ابزار وجود دارد که به شما کمک می کند اما می توانید با کلیک راست روی یک مورد خاص به اکثر ویژگی ها دسترسی پیدا کنید.

نوار ابزار مدیریت فایل در فایل منیجر

File – با استفاده از این ویژگی می توانید یک فایل جدید در داخل پوشه انتخاب شده ایجاد کنید.
Folder – این ویژگی به شما امکان می دهد یک پوشه جدید ایجاد کنید. در اینجا ، ما یک پوشه با نام test ایجاد می کنیم.
Copy– می توانید فایل انتخابی را در مقصد خاصی کپی کنید. مثلا ما قصد داریم index.php که ایجاد کرده ایم را در پوشه test کپی کنیم.
Move – این ویژگی دقیقاً مانند Copy عمل می کند. تنها تفاوت این است که فایل از محل اصلی خود حذف می شود. به عبارت دیگر فایل کپی نمیشود بلکه منتقل میشود.
Upload – در اینجا می توانید یک فایل را در هاست خود آپلود کنید. با این حال ، شما نمی توانید پوشه ها را آپلود کنید. برای آپلود پوشه یا فایل بزرگتر ، می توانید از یک سرویس FTP استفاده کنید. شما دو گزینه برای بارگذاری فایل دارید ، یا مستقیماً آن را بکشید و رها کنید یا فایل را به صورت دستی از رایانه خود انتخاب کنید. پس از اتمام کار ، روی پیوند بازگشت به عقب کلیک کنید.
Download – این ویژگی فایل های انتخاب شده را در سیستم شما دانلود می کند.
Delete – این گزینه فایل انتخاب شده را به پوشه Trash منتقل می کند. اگر می خواهید فایل را برای همیشه حذف کنید ، گزینه حذف سطل زباله و حذف دائمی کادر فایل ها را علامت بزنید.
Restore – این ویژگی تنها زمانی در دسترس است که در پوشه Trash هستید. می توانید فایل حذف شده را به اصل پوشه بازگردانید.
Rename/Edit/HTML Editor – برای ویرایش فایل های خود به این ویژگی ها نیاز دارید. این ابزار مشابه هر نرم افزار ویرایشگر متن عمل می کنند و می توانند برای ویرایش بسیار مفید باشند. اگرچه از رابط WYSIWYG استفاده می کند ، اما مانند سایر نرم افزارهای ویرایشگر HTML کاملاً قدرتمند نیست.
Permissions – برای اختصاص دسترسی به یک فایل یا پوشه خاص ، به این ویژگی نیاز دارید. توصیه می کنیم چیزی را تغییر ندهید مگر اینکه کاملا بدانید چه کار می کنید ، زیرا تغییر سطح دسترسی  اشتباه می تواند مشکلاتی برای وب سایت شما را ایجاد کند.
View – برای مشاهده یک فایل ، به عنوان مثال ، برای باز کردن یک تصویر یا مشاهده محتوای فایل index.php از این استفاده کنید.
Extract/Compress – با فشرده سازی ، می توانید محتوای انتخاب شده را در قالب Zip ، Gzip یا Bzip2 فشرده کنید. Extract برعکس عمل می کند – آرشیو را استخراج کنید.
Settings – با استفاده از این ویژگی می توانید تنظیمات دلخواه خود را تنظیم کنید. به عنوان مثال ، می توانید پوشه پیش فرض را تنظیم کنید تا هر زمان که از File Manager استفاده می کنید باز شود. همچنین می توانید نمایش فایل های مخفی (dotfiles) را انتخاب کنید. به عنوان مثال ، اگر می خواهید .htaccess را برای مسدود کردن جنبه های خاصی از وب سایت خود ویرایش کنید.

 

این پست چقدر مفید بود؟

لطفا به مطلب امتیاز دهید

امتیاز / 5. تعداد رای:

تاکنون کسی امتیاز نداده است! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهد.

پاسخ دهید